"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
THEMALAYPRESS - FIKIR DENGAN KRITIS | TERUS MELANGKAH LEBIH JAUH.

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Terima kasih kepada para pembaca yang masih setia mengikuti blog ini!
~ MOHAB (Blog layout versi 1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Sabtu, Februari 16, 2008

Freemason - Freethinker?

The God Delusion (ISBN 0-618-68000-4) karangan ethologist Richard Hawkins lulusan Oxford University, menduduki ranking #2 dalam 'Amazon.com bestsellers list' pada bulan November 2006, menunjukkan betapa fahaman atheist masih menebal dan masih lagi mendapat tempat dikalangan 'cerdik pandai' universiti terkemuka dunia itu.

Ini adalah satu lagi bentuk serangan golongan atheist (freethinker) tajaan freemason untuk menidakkan kewujudan agama samawi.
(Jika ada kelapangan penulis akan cuba mendefinisikan istilah free 'from God' mason ini dengan lebih detail pada tulisan yang akan datang).

Tidak menghairankanlah jika dikatakan bahawa pengaruh theori evolusi *Charles Darwin yang pakar dalam bab kaji binatang itu masih mempunyai saki-baki pengikutnya dalam dunia moden hari ini. Richard Hawkins pula adalah contoh penyambung warisan theori Darwinsm ini.

Atheism, fascism, komunism, socialism, capitalism dan sebagainya adalah ideologi yang lahir daripada pemikiran materialistik, yang berasaskan logik akal dan sains, untuk menafikan kewujudan Tuhan yang menjadikan sekelian alam.

Fahaman ini lahir daripada konspirasi yang bertujuan untuk mengasingan sains dari agama, ia juga dikenali sebagai 'scientific dictatorship', iaitu menjadikan sains dan ilmu pengetahuan sebagai senjata bagi menyanggah apa sahaja alasan untuk beragama. Selalunya fahaman yang berkonsepkan Triniti yang menjadi mangsa hentaman mereka.

Golongon saintis-atheis ini melalui kumpulan perancang dan pakar propaganda mereka (the councils), jikalau dikaji secara mendalam, adalah juga antara punca yang menaja berbagai kerosakan dan kemusnahan dimuka bumi ini, diantaranya termasuklah Revolusi Bolshevik Russia, Peperangan Dunia I dan II, disamping menjadi medan sains untuk menguji 'mass-destruction weapon' ciptaan mereka.

Kenapa pula peperangan yang dipilih sebagai agen pemangkin kepada propaganda tajaan mereka (golongan atheis)?

Mudah, ini kerana ideologi baru lebih senang ditanam dan propaganda lebih cepat dijalankan pada negara-negara yang lemah atau kalah akibat dari satu peperangan, contoh paling hampir pada kita adalah keruntuhan institusi khalifah Islam di Turki akibat dari idea gila Mustafa Kemal Atartuk.

Atartuk dipercayai adalah seorang freemason, yang menyerapkan sistem sekularism barat setelah Turki dilanda masalah ekonomi dan sosial yang dahsyat akibat bersekongkol dengan German dalam Perang Dunia I, alasannya simpel-Agama Islam menjadi penghalang kepada pemodenan negara Turki dan rakyatnya.

Akibat daripadanya dapat dirasai oleh umat Islam sehingga sekarang.

(Iraq, shouldn't they bite the feeding hand?-image by billputnam.blogspot.com)

Hari ini, keadaan yang sama berlaku di Iraq. Kita boleh perhatikan secara rapat, apakah ideologi baru yang hendak ditanamkan setelah Parti Socialist Baath pimpinan Saddam Hussein tumbang?


Berfalsafahkan dunia global, order baru dunia, langit terbuka, fahaman evolusi-ism ini juga telah disebarkan secara halus, dengan tidak kita sedari ia sudahpun menular masuk melalui agen-agen media mereka menerusi channel 52 dan 50 astro Mesia (ini hanya dari pengamatan penulis sahaja).

Oleh itu, perlukah masyarakat hari ini gusar dengan terbitnya sebuah buku kecil anti-religion seperti karangan Richard Dawkins yang hanya meletop di dunia barat, itu kalau hendak dibandingkan dengan Satanic Verses Salman Rushdie?

Atau perlu lebih alert kepada input halus melalui persekitaran sekeliling yang lebih cepat pengaruhnya kepada masyarakat dan generasi selanjutnya?

Penulis rasa..tunggu sahaja bom pada Perang Dunia ke III.

Sekian.

Sumber : Atartuk Biography, Global Freemasonry, International Jew, Harunyahya.com

*nota:
Charles Darwin mewarisi theori evolusi dari datuk dan bapanya. Erasmus Darwin datuk kepada Charles Darwin adalah seorang Master Mason, nama terpenting dalam organisasi European Masonic yang merancang kumpulan anti-agama. Dia juga rapat kepada Jacobin Mason yang menjadi perancang kepada Revolusi Perancis bersama Kumpulan Illuminati.

0 comments:

Catat Ulasan

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger