"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
THEMALAYPRESS - FIKIR DENGAN KRITIS | TERUS MELANGKAH LEBIH JAUH.

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Terima kasih kepada para pembaca yang masih setia mengikuti blog ini!
~ MOHAB (Blog layout versi 1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Isnin, September 17, 2012

The Templar Says No!

Knight Templars, sebuah nama yang cukup besar sinonim dengan Holy War ciptaan mereka. Terkenal menjadi seteru besar umat Islam dalam abad ke 11 masehi dan menjadi musuh ketat Panglima Salahudin Al Ayubi. Mereka berperang bagi pihak salib angkatan dari Eropah untuk mempertahankan Jerusalem dan seterusnya untuk merebut kembali Jerusalem dari tangan pihak Muslim. 

Mereka juga terkenal sebagai sebuah organisasi yang kaya raya - multibillionaire pada zaman dahulu. Telah menjelajah ke seluruh dunia dengan kapal-kapal binaan mereka dari England. Setelah kekalahan pihak salib ditangan Panglima Sallahudin Al Ayubi, peranan mereka mula lemah, lantas dicurigai. 

Mereka dituduh oleh pihak Kristian Perancis sebagai telah menyeleweng dari agama Kristian -- mereka didakwa mengamalkan upacara penyembahan syaitan oleh pihak Kristian Perancis. Sebagai umat Islam kita berpendapat itu adalah konflik dalaman sesama Kristian dan adalah satu 'advantage' kepada angkatan Islam.

Akibat daripada itu, seluruh ahli organisasi Templars dicari dan dibunuh atas arahan Raja Perancis. Oleh kerana itu mereka lari meninggalkan negara dan mencari tapak dijajahan yang lain yang mereka namakan "New World".  (Mereka kembali ke England dan menubuhkan the Grand Lodge of England pada tahun 1717 -- see Inner Temple)

Rivalry yang berlaku diantara pihak Kristian dan Templars menyebabkan mereka ini berlumba-lumba untuk mendahului diantara satu sama lain. Terutama sekali dalam perihal menulis sejarah. Pihak Kristian mengatakan mereka yang terlebih dahulu menjumpai benua Amerika dengan mengeluarkan cerita Amerigo Vaspucci, dan juga cerita Columbus yang menjumpai San Salvador pada tahun 1498AD.

Manakala, pihak Templars yang kalah sudah tentu terpaksa mendiamkan diri apabila seluruh dunia Kristian mengutuk mereka. Dan seperti yang kita semua sedia maklum, dunia Islam selepas kekalahan di Cordoba 1492AD semacam terpaksa juga menerima theori Kristian tentang hal pelayaran antarabangsa, sedangkan kita tahu pelayaran dunia timur dan barat telahpun dipelopori oleh pendakwah-pendakwah dan para peniaga Arab dan China sejak zaman pra-Islam lagi.

Apa yang cuba diketengahkan disini adalah hujah pihak Templars yang membuktikan bahawa mereka terlebih dahulu menjumpai benua Amerika, iaitu 200 tahun sebelum pihak Kristian. Dan telah ada penduduk peribumi di tanah Amerika sewaktu mereka mendarat disana. Dan penduduk peribumi di tanah Amerika ini menurut Charlotte Harris Rees adalah orang Asia.

Hujah Templars dan Charlotte Harris Rees ini menafikan theori Kristian tentang pemulaan penemuan "New World" pada abad yang ke 15 masehi.

Pembuktian yang telah dilakukan oleh penemu dan pengkaji sejarah generasi baru dan serangan mereka terhadap theori Kristian Columbus dan Amerigo Vaspucci menjadi petunjuk juga buat umat Islam untuk kembali melihat sejarah dari sudut yang lebih luas. 

Sejarah perang diantara pihak Crusaders dan Saracens adalah realiti. Peranan Templars dalam perang Salib adalah realiti. Kekayaan mereka adalah realiti. Keupayaan mereka belayar yang mendahului zaman pihak Kristian Columbus juga adalah realiti. Keupayaan mereka mencipta "new world order" dan apa yang dinamakan America juga adalah realiti. Keupayaan mereka mencipta dunia fantasi juga adalah realiti. Dendam mereka terhadap Kristian juga adalah realiti.

Jadi mengapa umat Islam Melayu masih lagi "bunked" terperangkap dengan sejarah fantasi Kristian Columbus sedangkan Islam itu sendiri telah mendahului Kristian Columbus dan Templars dalam segenap hal?

Sesungguhnya air dicincang tak akan putus, oleh kerana itu sudah tentulah Kristian dan Templars yang pernah bersekutu dalam memerangi Islam itu bersetuju jika sejarah Islam itu lebih inferior daripada sejarah mereka.

Tentulah mereka ini akan bersependapat dalam hal menafikan sejarah keagungan Islam dan Nabi Muhammad SAW dan bersepakat menyuapkan fantasi Parameswara Hindu dan seterusnya menafikan hal keagongan Islam di Nusantara seawal abad ke 9 -- fikirkan.

"Sebermula jika Yahudi membunuh Nasrani atau kafir Majusi maka dibunuh atasnya tiada temannya jika menjadi Islam sekalipun " UUK 222 Hijrah, ms85 
(menjadi bukti hukuman terhadap Yahudi waima Nasrani dan juga Majusi dibawah pemerintahan Empayar Islam Melayu zaman purbakala.)

Will it be a Yes?

Wassalam
Herman Abdullah
Ireland 97'

Updated 28.09.2012
emmm...;-) what a NO-YES coincidence.

Chancellor Merkel of Germany says YES...
The Associated Press, Berlin, Germany | World | Thu, September 27 2012, 10:33 AM
Chancellor Angela Merkel says Islam has become a part of Germany and she is urging her fellow citizens to show tolerance for Muslims.
She told members of her conservative Christian Democratic party Wednesday the great majority of Muslims in Germany have distanced themselves from the recent violence during protests against an anti-Islam video that ridiculed the Prophet Muhammad.
Merkel said about Islam that Germans "should be open about it and say, 'yes, it's part of us.'" She added that Christians should maybe start thinking and talking more about their own religion again "rather than having fear of Islam."
Germany is home to an estimated 4 million Muslims.
Merkel's comment follow former President Christian Wulff's remarks who surprised many in 2010 by saying that "Islam now also belongs to Germany."









"This is an enthralling story, full of ingenious connections. Academic orthodoxies should always be challenged, and I would recommend this book to anyone who wants to believe that there are more threads to history than we yet know."

0 comments:

Catat Ulasan

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger