"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
THEMALAYPRESS - FIKIR DENGAN KRITIS | TERUS MELANGKAH LEBIH JAUH.

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Terima kasih kepada para pembaca yang masih setia mengikuti blog ini!
~ MOHAB (Blog layout versi 1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Selasa, Mac 31, 2009

Bloodlines Vs Bloodlines


Sedutan dari siri diatas bertujuan untuk menyatakan secara lebih jelas tentang apa yang telah dibentangkan oleh TMP sebelum ini (boleh didapati daripada entri-entri dibawah). Semoga para pembaca dapat memikir sejarah realiti dengan lebih mendalam dan melihat persekitaran serta alamat dunia hari ini dari sudut yang berbeza. Semoga Allah S.W.T membuka hati dan minda serta memberikan petunjuk kepada pembaca sekalian. Sesungguhnya keadaan semasa adalah amat kritikal.
Sila ikuti video dan sila baca link yang telah disediakan. Penerangan selanjutnya akan menyusul kemudian. Khasnya yang berkaitan dengan Empayar Islam Benua Siam Kedah. InsyaAllah.

Kisah Merlin yang ditayangkan di TV membuktikan lagi kenyataan yang mereka ini mempercayai sihir (istidrad) walaupun dari luarannya mereka hebat dengan teknologi-teknologi moden. Firaun juga adalah adalah seorang Presiden yang mempunyai ahli-ahli sihir hebat dan juga memiliki angkatan perang yang gah berteknologi moden pada waktu itu. Ke mana pula menghilangnya si Musa As Samiri selepas kejadian lembu emas? Namanya pula telah dipadamkan dalam Old dan New Testament oleh tangan-tangan jahat ahli kitab yang korup dan diganti dengan Aaron (Nabi Harun). Kisahnya Samiri ini telah disebut kembali dalam Al-Quran. Mengapa? Apa maknanya untuk kita yang berfikir?

Melalui sumber lain (seorang fakeh) mengatakan Samiri ini asalnya dari seorang bayi yang diselamatkan sewaktu perintah penghapusan beramai-ramai (genocide) 'new born son' bani Israel, tetapi dijaga secara rahsia oleh ahli sihir dan rahib-rahib Firaun semata-mata untuk dipersiapkan menentang Nabi Musa Allaihisallam. Manakala Nabi Musa dibawah peliharaan Allah SWT disusu oleh ibu kandungnya dalam Istana Firaun, Samiri pula dikenyangkan dengan susu anjing oleh ahli2 sihir Firaun. Tidak menghairankan, lihat sahaja perangai keturunan dan pengikut2nya, jelas tidak punya sifat kemanusian langsung! Tahukah pembaca nama sebenar berhala besar Statue of Liberty di Amirika sana?...Queen Semiramis.

"Samiri lari ke Amirika, dan pengikutnya ke Russia," tambah Tok Alim, membuatkan saya tersentak. Semuanya masuk akal kerana pernah bertemu petikan dibawah (siapa Rasputin?):

"It follows that if the forefathers of the Mandaens were the authors of the scrolls which the Templars unearthed [the 'treasure' buku sihir Kaballah], the mystical land beneath a star called 'Merica' might have been recorded in their secret writings. In short, it seemed possible that the Templars learnt a wonderful land beneath the bright lone star 'Merica' from the scrolls, and if so, there is a strong possibility they sailed west to find it" (Knight C & Lomas R, 1996, p76)

Ini juga mendatangkan logik, apa sahaja yang bermula dari Timur akan di label sebagai barbarik dan ketinggalan zaman. Jika mengikut sejarah, Empayar Islam menguasai bahagian Timur dunia. East vs West.

Seterusnya siapakah pula yang memegang rahsia magik Harut wa Marut, mengamalkan ajaran Syaitan dan ritual sihir Firaun itu hari ini? Mereka ada dikalangan kita! Maka yang kenal, kenal-lah, yang nampak, nampaklah. Kata Tok Alim (wiseman says), "Hanya mereka yang 'buta perut' tidak akan nampak...". Apa cerita Mona Fendi?

Realitinya pertembungan dua Musa itu sebenarnya belum selesai. Maka inilah dikatakan perang akhir zaman. Nostradamus dalam ramalannya: Century 1, Quatrain 63:

Pestilence is past, the world become smaller,
For a long time the lands will be inhabited peacefully.
People will travel safely through the sky [over] land and seas:
Then wars will startup again. (Nostradamus)

:.Seperti Firaun, elitis Presiden juga sangat percaya kepada segala 'prophecies' tersebut. Maka kelam kabutlah mereka mencari 'musuh yang dicari' dan membunuh, menjarah sesuka hati.

Good Vs Evil, Bloodlines Vs Bloodlines.Sir Vs Sihir.Hak Vs Batil. Tauhid Vs Syirik. Mukmin vs Kafir. Perang asalnya bermula sejak awal lagi; Habil dan Qabil (naluri incest) untuk dijadikan iktibar manusia dikemudian hari.

Sedar atau tidak, sejarah fantasi yang kita belajar hari ini penuh dengan kisah mistik dan sihir? Specially crafted manifestations to meet and match our culture...excalibur vs taming sari. lancelot vs hang tuah.Badang and The Swamp Demon.realiti vs fantasi.

Maka persiapkan dirimu wahai saudara-seagamaku yang dikasihi sekalian.

"aku menulis bukan kerna nama..."

7 comments:

  1. menonton "the arrival" mengingatkan saya pada sebuah risalah yang ditulis dalam Kawi Rencong(tulisan lama tentang kisah dajjal.). dan ia telah diolah oleh seseorang dalam tahun 1992 dalam bentuk tulisan rumi di

    http://geocities.com/dajjal02/neraka.htm

    teks asal dalam bentuk ukiran pada kulit kambing (sebuah dongengan yang panjang) dimusnahkan oleh arwah rakan saya yg mewarisi kekarutan risalah ini dari nenek moyangnya.

    BalasPadam
  2. 1. Anda perlu bersikap lebih terbuka dan kritikal apabila menonton The Arrivals.(tapis sendiri)

    2. Jikalau hendak memperkata tentang dajjal dan hanya berdasarkan source website yang anda sertakan diatas dan dongeng kulit kambing maka HARUS segalanya menjadi caca marba.

    3. Kisah sihir Samiri nyata dan jelas termaktub dalam Al-Quran. Adakah anda mengatakan kisah Al-Quran itu karut?

    BalasPadam
  3. 1. terima kasih dengan pesanan dan nasihat anda.

    2. saya sama sekali tidak menyandarkan pada sumber laman web yg disebut di atas, yg penulisnya dahpun mati. sekadar teringat dengan tulisan beliau yg menterjermah kisah dongengan dalam bahasa/tulisan bugis lama..purba yang beliau kononnya simpan dan warisi dari nenek moyangnya. rentetannya kisah tersebut hampir sama dengan kisah "the arrival"
    atas nasihat saya, kami musnahkan manuskrip lama tersebut.

    3. Al Qur'an tetap benar tapi walaupun sumber seakan kebetulan sama dengan Al Qur'an tetapi kita hendaklah menolak kerana ia akan mendedahkan kesesatan.. macam kisah manu(kononnya imam nuh) yang cuba disamakan dengan kisah nabi nuh yang nampaknya sama( kisah banjir sedunia.

    begitu pendapat 1 sen saya

    BalasPadam
  4. sama-samalah kita berpesan saling berpesan ke arah kebaikan.

    mana yang baik jadikan teladan, yang buruk jadi sempadan.

    BalasPadam
  5. Salam.

    Allah Tuhanku Muhammad Rasulullah S.A.W Nabiku.

    Peganglah Al-Quran & Sunnah serta ikut warisnya Nabi iaitu Ulama Akhirat bukannya Ulama SU'(dunia).

    Wassalam.

    BalasPadam
  6. Salam TMP
    Penah tonton "The matrix"? Secara peribadi sy rasa filem itu adlh sbhgn lagi agenda puak2 tertentu yg cuba memesongkan Aqidah umat islam sedunia... Filem itu cukup dalam maksund tersiratnya.. Dari zahir pun kita dah buleh nampak penghinaan terhadap Peristiwa Israk Mikraj Rasulullah

    BalasPadam
  7. waalaikumsalam.

    Saya memang x minat cite macam The Matrix tu. Tapi dalam siri The Arrivals dia banyak pakai The Matrix dan LOTR untuk pulang paku buah keras...

    BalasPadam

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger