"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
THEMALAYPRESS - FIKIR DENGAN KRITIS | TERUS MELANGKAH LEBIH JAUH.

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Terima kasih kepada para pembaca yang masih setia mengikuti blog ini!
~ MOHAB (Blog layout versi 1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Khamis, Julai 01, 2010

The Man Who Would Be King - Iskandar Zulkarnain pun Freemason?

Terdahulu penulis telah pun memaparkan artikel 150 tahun agenda Freemason di South East Asia. Antara yang termaktub dalam agenda itu adalah nama Raja Brookes yang menjadi White Rajah di Borneo. Pembaca boleh merujuk Perjanjian dan Dokumen Lama Malaysia 1791-1965 untuk mendapatkan maklumat ini. Kisah Raja Brooke, menjadi White Rajah Sarawak di Borneo bukanlah suatu perkara  kecil yang boleh dipandang ringan. Ia sebenarnya adalah hasil daripada konspirasi terancang; contoh klasik tergadainya sebuah warisan bangsa kepada FREEMASON, yang mana dipenghujungnya keturunan Brookes pula yang menjadi sultan di Alam Melayu. Ini adalah realiti dan juga contoh klasik tak masuk akal dimana Umat Melayu 'merafak sembah' dan mendaulatkan bangsa asing sebagai raja.

Rudyard Kipling kemudiannya menghasilkan sebuah cerita pendek bertajuk 'The Man Who Would  Be King' sempena memperingati kisah ini. Ia seterusnya di filemkan pada tahun 1975 dan dilakonkan oleh Sean Connery dan Michael Caine sebagai hero dan Christopher Pulmer menjadi Kipling. Filem epic ini penuh dengan simbol dan ritual masonic yang patut diperhatikan betul-betul oleh pengkaji-pengkaji konspirasi illuminati, freemason dan yang sewaktu dengannya.

Diantara filem lain yang mengambil plot dan jalan cerita yang sama adalah Star Gate The Final Frontier. Apakah persamaan jalan cerita diantara filem-filem ini, dan apa pula mesej yang cuba di sampaikan kepada the Fellows of the craft dan sebagai peringatan kepada umat Islam dan Melayu seluruh Nosantara? Dimana terletaknya the Final Frontier itu sebenarnya? Nampak tak??

"Its an ancient order dedicated to the brotherhood of man, under the all seing eye... Once a mason always a mason"








...and the SUN never sets on the British Empire.

1 comments:

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger