"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.
~ MOHAB (1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Selasa, Disember 13, 2011

History and legend of the Templars - Atlanti del mistero

Salam sejahtera para pembaca budiman sekalian. Dibawah ini dibawakan beberapa salinan daripada sebuah buku yang TMP perolehi semasa berkesempatan ke negeri Marco Polo suatu ketika dahulu. Buku yang berbahasa Italy itu mengandungi segala maklumat berkenaan dengan kegiatan Knight Templar, Mason, Baphomet dan kaitannya dengan sejarah dan misteri yang telah banyak diperkatakan oleh para penulis lain, samada di majalah atau pun blog. 

Oleh kerana bukunya itu berbahasa Italy, maka diucapkan terima kasih kepada Pak Cik Google kerana sudi menterjemah secara percuma, cuma tak mungkinlah dapat diterjemah kesemuanya kerana kekangan masa. Minta maaf juga kerana belum kesempatan hendak menyusun ayat yang diterjemahkan itu dalam bahasa Inggeris yang sempurna.

Antara maklumat menarik yang hendak dibawakan dalam posting kali ini adalah kaitannya ramalan Nostaradamus dengan perancangan NWO hari ini, peperangan Islam dan Buddha yang mungkin tidak pernah diperkatakan dalam mana-mana sejarah dunia tapi ada tercatat dalam simpanan Knight Templar, hubungkait Templari dengan kejatuhan Empire Islam di Semenanjung Iberia, dan juga sembahan Templari yang berkait rapat dengan ritual Baphomet.

Jika para pembaca selama ini hanya mengikuti posting TMP, dan mungkin ada juga yang mengatakan TMP menulis hentam kromo tanpa bukti, menyokong SNK membuta tuli, kali dibawakan sekali bukti bahawa apa yang telah puan dan tuan baca selama hari ini bukan khayalan atau fantasi, tetapi adalah realiti. Cuma mungkin cara TMP membawa cerita itu tidak "straigth forward", seperti sesetengah penulis. Lain orang lain caranya.

TMP tidak meniru dalam menyampaikan berita, tetapi melalui pengalaman nyata. Mengemukakan bukti bila kena pada masanya. Sesungguhnya sejarah realiti sudah tentunya tidak boleh dibaca sama kaedahnya dengan sejarah fantasi.

Semoga memberi manafaat.

 Where is Venice?

 Ciao!
HAB
Venice, Italy 1997.


Atlanti del mistero- Atlases of the mystery
a cura di Angela Cerinotti 

History and legend of the Templars
by Angela Cerinotti


Potret Nostradmus. 
Cara untuk mendapatkan maksud dan perancangan Templari adalah melalui segala ramalan Nostradamus.

Portrait of Nostradamus (1503-1566), by printing the charm of its secolo.Il XVI Centuries, never failed, and it also accentuated the general public as we approach the end of the second millennium and it was inevitable that he was the how to connect it to the Templars, being as much 'luck' with the fans of the mystery and the occult



Segi Lapan.
Representation of the Islamic paradise, connected to the octagonal. p55


Campurtangan Templari dalam operasi reconquista Christian menjatuhkan empire Islam di Semenanjung Iberia.
The first exploits of the Templars had for the West Theatre, in the context of the Christian reconquista against the Saracens (in the illustration, the impact of this offensive in the peninsula ilberica 1000 to 1212). In exchange for assistance to the sovereign, the Templars received castles and fortresses. Alfonso I of Aragon (1073-ca 1134) even check to inherit one third of the Templars in his kingdom, and then convert the legacy, not viable, in a series of donations. p15


Peperangan/Konfrontasi/Konflik antara Islam dan Buddha. 
Hampir tidak pernah diperjelas atau diperkatakan dalam mana-mana sejarah Islam yang kita ketahui dan pelajari, melainkan melalui sejarah realiti Empire Islam Benua Siam Kedah yang jelas dalam sejarahnya berperang dengan kafir Buddha.
Persian miniature showing Muhammad's encounter with the Buddha, a sign of a religious confrontation in the Middle Ages that had no counterpart in the West. To misunderstanding and hatred of Islam was accompanied to the belief that since the Prophet had been granted a partial revelation of the Word of God, they still had the most distorted in the worlds of evil. p50

Jejak Warisan Jawi di Venice?

In dwelling on the meaning of Baphomet, Eliphas Levi certainly had in mind the work of Orientalist Joseph von Hammer-Purgstall unveiled the mystery of Baphomet (of which he 'plays an' image), published in 1818 in a climate of full restoration. Attributed to the Templars in the worship of a god androgynous, phallic cults and orgiastic practices as well as the complicity with the Assassins, Hammper-Purgstall not lose this opportunity to say: How the West revolutionary societies arose from the heart of the Masons, so Assassins in the East had arisen from the Ismaili sect. p89

9 comments:

  1. Congratulazioni TMP, è un buon articolo

    BalasPadam
  2. grazie Husaini, la condivisione è la cura :-)

    BalasPadam
  3. mcm mana kita boleh terlepas pandang benda ni??

    BalasPadam
  4. Semoga menjadi iktibar kpd semue..Konspirasi dan peranan mrk pergi lebih jauh dari ape yg kite jangkakan. Tahniah TMP.

    BalasPadam
  5. Now I understand why the state south of Thailand has been inundiated with huge Buddha figurine (patung Buddha)

    The Freemason will attack thise wahhabi firts because that is the weak link - Why Wahhabi? Since wahhabi is no longer Islam (deemed kufar by Imam Syafie and Hanafi) thus the ilmu sanad and bertalaqqi (and the amount of Dzikir! can no longer protect wahhabi

    BalasPadam
  6. Religion infiltration is inevitable, that's why Al Quran tu dijamin tidak dapat diubah oleh tangan-tangan manusia.

    Apa yang derang buat adalah melahirkan ulama-ulama yang membuat tafsiran mengikut aturan depa dan memecah belahkan umat.

    Ia terjadi bukan zaman kita, malah sejak zaman Rasullullah s.a.w lagi, kemudian Abu Bakar r.a menentang puak-puak nabi palsu dan juga yang murtad, seterusnya Omar, Usman,Ali sehinggalah kezaman Imam Abu Hassan yang masa tu depa dah start buat tafsiran yang bukan2 dengan pahaman mujassimah, qadariah, jabariah, muktazilah itu zaman tu bukan takde fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah tapi telah ditenggelami dengan fahaman2 yang lain.

    Sebab itu Imam Abu Hassan dan Maturidi kembalikan fahaman ASWJ, membawa kembali ke jalan iktikad yang sebenar, kerana ramai yang terpesong masa tu, sehinggakan Khalifah zaman tu menjadikan Muktazilah sebagai mazhab yang official. Islam jugak tapi Islam Muktazilah...betul ke tu?

    Jadi ulama Pewaris Nabi mestilah membawa iktikad ASWJ bukannya Wahabi atau fahaman Islam yang beteraskan politik.

    Adakah Imam Abu Hassan dan Maturidi menegakkan Islam atas jalan politik?

    Islam yang berlandaskan politik semestinya ada agenda lain...sampai dapat mempengaruhi Khalifah zaman tu.

    Ramai ulama ASWJ zaman itu dipenjara dan dibunuh atas kuasa Khalifah yang telah dipengaruhi sebab tidak mahu mengatakan Al Quran itu makhluk seperti yang ditakwil oleh akal logik ulama-ulama pewaris fahaman Muktazilah yang menggunakan jalan politik untuk menghalalkan fahaman mereka.

    Kalau zaman tu ada, zaman ni takde?

    Sebab itu personally bagi TMP, Ulama main politik ni lecey la sket...

    Kalau dikaji balik kata-kata syeikh Imran, negara Islam sekular tidak dapat menjalan kan undang-undang syariah pada zaman ini, iaitu zaman NWO. Sebabnya hanya sistem berkhalifah sahaja yang dapat menjalankan syariah sepenuhnya, dan sudah tentunya ada pun zaman ini akan dicantas oleh kuasa2 besar yang didalangi Templari, Freemason dan dsbnyalah.

    Sebab itu datang logik Dato Onn pada awalnya tak berapa setuju dengan Hisbul Muslimin walaupun dibelakang mereka ramai ulama2. Bukan tak setuju dengan Islam dan ulama itu jangan silap faham, tapi dia tahu dah bila Khalifah sudah di abolish oleh barat, tiada jalan lain untuk menyatukan Melayu melainkan dengan semangat Nasionalis...nasionalis muslim untuk mengekalkan kuasa sekurang-kurangnya ditangan orang Islam.

    Tak percaya, cuba tengok mana ada negara Islam hari ini? Islam sekular adala...contohnya macam Malaysia ni. At least tidak menindas orang Islam dan membenarkan Islam berjalan dan diamalkan seperti biasa, sekolah2 pondok dan pengajian agama masih ada, dan masih ada ulama2 yang berpegang kepada ASWJ...itu pun dah cukup syukur dah tu.

    Pemerintah Islam di Semenanjung dulu dapat menjalankan syariah sebab pemerintahannya berlandakan sistem khalifah dan dipakai satu dunia pada ketika itu. Sistem banking ka NWO belum ada lagi.

    macam tulah.

    BalasPadam
  7. cuba kaji balik BANK-BANK yang ada di Malaysia ni majoriti kepunyaan siapa? dan orang Islam ka Melayu ka nak berharta beli rumah beli kereta pinjam dengan siapa? dan rumah kereta tu atas nama siapa?

    kalau kita tak melunaskan hutang tu siapa dapat harta rumah kereta kita tu?

    Secara tak langsung walaupun Tanah Melayu ni atas nama Melayu, tapi bila Melayu beli atas nama bank siapa yang punya tanah jadinya?

    Tanah Bank?

    Agenda siapa?

    fikirkanlah.

    BalasPadam
  8. janganlah berharap sgt dgn manhaj demkrasi ni... apa yg pemerintah islam yg dok ada la ni cuma boleh tampung kerosakkan yg ada.. TU SAJA..
    kalau islam nk syumul cumah dgn kembalikan blik khalifah..hanya imam mahdi dan nabi isa saja yg boleh membawa kembali islam ketempat asal..

    BalasPadam
  9. "Peperangan/Konfrontasi/Konflik antara Islam dan Buddha.
    Hampir tidak pernah diperjelas atau diperkatakan dalam mana-mana sejarah Islam yang kita ketahui dan pelajari, melainkan melalui sejarah realiti Empire Islam Benua Siam Kedah yang jelas dalam sejarahnya berperang dengan kafir Buddha."

    seigt saya MONGOLIA ADA MENYERANG KERAJAAN ABASIAH...Mongol bukan BUDDHA ka??

    BalasPadam

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger