"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.
~ MOHAB (1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Selasa, November 29, 2011

Nabi Isa menjadi Hakim yang Adil

Nabi Isa menjadi Hakim yang Adil

Tentang kedatangan Nabi Isa ibnu Maryam, Nabi Muhammad s.a.w telah menerangkan dengan sabdanya:

...Demi diriku yang tergenggam didalam kekuasaan-Nya. Sudah dekat pasti akan turun Isa bin Maryam menjadi hakim yang adil. Akan dihancurkan kayu Salib, akan dibunuhnya babi, akan dihapus pajak - pajak dan harta akan melimpah-limpah. Sehingga orang tidak mahu menerima sadakah. Satu kali sujud lebih baik daripada dunia seisinya. Riwayat Bukhori

Di zaman kedatangan Isa nanti keamanan sangat terjamin, berkat karena semua orang telah sedar dan beriman. Dapat diumpamakan, jika anak kambing dicampur dikandang macan, niscaya selamat ridak dimakan macan. Demikian kiranya andaikata anak gadis berjalan ditengah malam, tidak ada seorang laki-laki yang akan mengganggunya apalagi memperkosanya. Demikian pula jika orang kehilangan uang atau barang-barang tidak usah cemas dan khawatir, barang itu akan dikembalikan oleh orang yang menemuinya.

Nabi Isa membawa undang-undang Islam. Dilarang memperjual beli barang yang haram, seperti menjual minuman keras, dilarang menjual daging babi bahkan binatang babi harus dibunuh, tidak boleh dipelihara. Selain itu dihapuskan pemungutan pajak-pajak tapi sebagai gantinya orang diwajibkan berzakat, hasil perusahaan, perdagangan, pertanian, sebanyak dua setengah persen. Pada masa itu harta benda melimpah-limpah aman makmur, gemah ripah loh jinawi.

Dizaman itu digunakan undang-udang Al Quran, tentang kriminalitas. Perampok, pencuri dengan undang-undang dipotong tangan, orang berzina laki-laki dan perempuan harus menjalankan hukum dera (rajam), orang yang membunuh dikenakan hukuman bunuh pula. Dimasa itulah orang merasa seaman-amannya, karena kesadaran dan keinsyafan yang merata, seluruh lapisan masyarakat dan karena semua penduduk dunia masa itu betul-betul beriman dan betul-betul bertakwa kepada Tuhan.

Sebagaimana kata Tuhan:
Jika betul-betul penduduk negeri beriman dan bertaqwa, pasti kami akan bukakan atas mereka segala keBERKATAN dari langit dan bumi

Firman Tuhan:
Dan andaikata mereka meminta ampun kepada Tuhanmu, kemudian bertobat kepadanya mereka akan diberikan kehidupan yang bagus sampai ajal mereka.

Semua Ulama sependapat, bahawa Nabi Isa a.s tidak membawa sareat baru, hanya membawa syareat Nabi Muhammad s.a.w. Dikatakan pula, sesudah itu Nabi Isa a.s beristeri dan mempunyai anak. Kurang lebih sepuluh tahun lamanya Nabi Isa a.s berada di dunia bersama Imam Mahdi, kemudian beliau wafat sebagaimana biasa.

Sumber: Berita Alam Ghaib Sebelum dan Sesudah Hari Kemudian, Ms134-133

Warta Berita hari muka ini dikhabarkan oleh ulama-ulama nusantara dalam himpunan kitab-kitab yang disusun kembali oleh Ustadz Musannif Effendie, Jakarta 8 Desember 1979.

Antara kitab-kitab tersebut adalah:
1. Al Quranul Karim
2. Tafsir Jalalain
3. Tafsir Tanwirul Miqbas, Abu Thohir Muhammad bin Ya'cub Alfairuz Zabadi
4. Tafsir
5. Bada'i'uz Zuhur Syaikh Muhammad bin Ahmad bin Iyas Al Hanafi
6. Ihyaa 'Ulumudin - Imam Al Ghozali
7. Kasful Ghoibiyah - Syaikh Zainul Abidin Muhammad Al Fatoni
8. Qishoshul Anbia - Imam Ibnu Ishaq Ahmad bin Muhammad Ibrahim Ats-tsa'labi
9. Dan lain-lain.

Komen TMP:

Kisah ini akan terjadi apabila the Dajjal - False Messiah dibunuh oleh Nabi Isa a.s dalam kisah tentera Mukmin pimpinan Al Mahdi bersama-sama Nabi Isa a.s mengembalikan dunia ini keseluruhannya kepada Islam.

Selagi Dajjal (dan sistemnya) tidak dibunuh oleh Nabi Isa a.s maka selagi itu jangan diharap undang-undang Islam atau sistem pemerintahan Khalifah akan dapat diwujudkan seperti yang akan dilaksanakan oleh pemerintahan Al Mahdi dan Nabi Isa a.s, ini kerana Dajjal dan juak-juaknya akan sentiasa mencantasnya - Evil Eyes, Electric Eye, All Seeing Eye dan lain-lain yang bertindak seumpama Tuhan memerhatikan dan mengawal pergerakan manusia supaya menurut perintah mereka.

Tidak percaya? Suruh sahaja Raja Saud yang istihar diri jadi Khalifah Islam, kenapa tidak? Sedangkan mereka yang mengawal Haramain hari ini?

Oleh itu dewasa ini, secara logiknya, siapa sahaja yang berani mengaku menjadi Khalifah secara terang-terangan malah ditatang pula bagai minyak yang penuh pasti ada yang tidak kena. Kerana Al Mahdi tidak pernah mengangkat dirinya sebagai Khalifah malah Baginda turut menolak apabila hendak di baiah.

Dan menurut ceritanya hanya Al Mahdi yang kenal Nabi Isa a.s. Dengan kehendak Allah taala, hasil daripada pertemuan Al Mahdi dan Nabi Isa diwaktu subuh itu nantilah yang akan menghasilkan tag team yang akan menghancurkan sistem Dajjal dan permainan New World Order buat selama-lamanya. Secara mudah bicaranya, Khalifah Akhirul Zaman Al Mahdi pasti datang bersamanya adalah Nabi Isa a.s. full stop.

Maka disini ada beberapa persoalan untuk para pembaca memikirkannya:

1. Adakah kisah kemenangan Al Mahdi dan Nabi Isa a.s itu berasaskan parti POLITIK samada yang bernama Islam mahupun yang tidak bernama Islam?

2. Adakah Al Mahdi dan Nabi Isa a.s membenarkan orang Kafir menggunakan Kalimah Allah?

3. Adakah Nabi Isa a.s turun untuk bersekongkol dengan Dajjal menegakkan SALIB dan membenarkan agama Kristian menggunakan Kalimah Allah?

4. Adakah Al Mahdi dan Nabi Isa a.s berjuang untuk HAK SAMA RATA semua agama?

5. Oleh itu kerja-kerja yang hendak MENYAMA RATA AGAMA dan membenarkan KALIMAH ALLAH digunakan oleh orang kafir ini kerja siapa sebenarnya?

"... ada pulak yang telah mengaku menjadi Nabi Isa, padahal anak seorang Punjabi" - kata Syeikh Imran Hosein secara sinis.



0 comments:

Catat Ulasan

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger