"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
THEMALAYPRESS - FIKIR DENGAN KRITIS | TERUS MELANGKAH LEBIH JAUH.

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Terima kasih kepada para pembaca yang masih setia mengikuti blog ini!
~ MOHAB (Blog layout versi 1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Khamis, Januari 28, 2010

Hijack Sejarah Bukan Mustahil

Hari ini telah dikhabarkan oleh laporan Buletin Utama TV3 melalui wartawan Azura Zainal Ratin mengenai penjarahan sejarah oleh regim Israel di Bukit Golan Syria.

Segala artifak, tapak sejarah, kawasan dan penempatan Arab yang di rampas ditukar kepada hak milik kepada Israel. Begitu jugalah dengan korikulum persekolahan dimana bahasa Arab diganti dengan bahasa Hebrew. Dan pendidikan cara Islam di ganti cara Yahudi. Mindset ditukar - maka brainwash peringkat rendah mula dilakukan. Doktrin-doktrin sesat mula diterapkan.

Para pembaca yang dikasihi, sejarah memainkan peranan yang amat penting dalam penentuan jati diri sesuatu bangsa. Jika perkara merampas sejarah ini berlaku di negara Arab Palestin dan Syria, bukan mustahil ia pernah juga berlaku si Semenanjung Siam Melaka, tanah tumpah darah kita.

Hari ini kita telah pun tahu bahawa sejarah kedatangan Islam ke Nusantara dan Tanah Semenanjung bukanlah pada 1404 Masehi malahan lebih awal dari itu, selari dengan kedatangan Panglima Perang dan Sahabat Rasullullah saw Saad Ibni Waqas. Kemasukan Islam ke Nusantara juga dapat dibuktikan dengan adanya manuskrip Undang-undang Kedah dan bebarapa bukti kapal pedagang Arab yang karam diperairan Selat Melaka, yang sekaligus menafikan kisah dongeng Parameswara Hindu yang sangat diagung-agungkan oleh sejarawan atas angin berlandaskan mistik.

Para pembaca sekalian, sejarah yang benar dan baik itu dapat dibuktikan dengan fakta yang nyata - realiti. Perkara-perkara mistik ini serupalah amalan para jahiliah sebelum kerasulan Muhammad saw dibumi Mekah, dan kedatangan Baginda dengan jelas menghapuskan segala perkara tahyul dan khurafat yang telah menjadi darah daging penduduk pagan Mekah.

Oleh itu, walaupun ummat Melayu ini dikatakan penuh dengan ilmu tahyul dan khurafat maka menjadi tanggunggjawab kitalah umat Islam yang berpegang dengan ajaran Rasulullah saw untuk membersihkannya hatta dalam penilaian sejarah sekalipun. Saad bin Waqas membawa tauhid, nyata, ke negeri China dengan kapal dari Afrika, maka tentunya beliau sendiri tidak membenarkan apa sahaja amalan tahyul dan khurafat berada ditempat yang beliau singgahi. Contoh yang lain adalah Wali Songo di Pulau Jawa. Begitu juga kisah Mak Lampir.

Maka disini penegasan perlu diperlihatkan, sejarah kedatangan Islam di Nusantara perlu bebas daripada pengaruh tahyul khurafat dan mistik. Atas alasan apa sekalipun, jika ada pihak yang cuba hendak mempertahankannya maka sekaligus mereka telah pun menjadi agen yahudi yang bersekongkol membenarkan aqidah umat Islam generasi seterusnya dirosakkan dengan cerita muntah lembu dan sebagainya. Sedangkan Khalid Al Walid diarah oleh Rasullullah saw memenggal segala berhala di Mekah termasuklah jin berkepala ular yang menyorok di berhala paling besar. (Ini bermaksud hapuskan segala amalan jahilliah dan jin-jin mereka, jangan tinggalkan seekor pun, kerana tiada apa hendak dibanggakan dengannya.) jadi kenapa kita pula harus berbangga?

Kisah di Bukit Golan patut kita jadikan teladan dan iktibar. Penjajah akan tetap akan menukar sejarah bagi menekan dan menipu penduduk setempat agar menjadi inferior dari pelbagai sudut. Samalah dengan penipuan yang dilakukan di Thai bagi merampas sejarah Siam Islam Ayuthia.

Apakah orang Melayu tidak peka dan masih lalai dengan apa yang sedang berlaku dihadapan mata? Jangan sampai anak cucu kita datang mencurahkan kencing ke kubur kita akibat kelembapan dan kebodohan kita sendiri.

Mukjizat, irhas, hikmah, karamah dan maunah itu kurnia Allah bagi mereka yang beriman, maka sihir itu juga adalah dengan izin Allah taala tetapi bagi mereka yang syirik dan sesat. Pilih yang mana satu idaman kalbu.

Bangkit Islam, bangkit Melayu!

5 comments:

  1. Jika tuan bekelapangan bolehlah menjenguk disini.dan blog THEMALAYPREES &SNK turut diulas,
    pro dan kontra tetap ada daripada ulasan mereka,tetapi amat bermanafaat,

    *dan harap pihak tuan dapat bekolaborasi dengan mereka,
    http://mistisfiles.blogspot.com

    mungkin akan bermanafaat untuk merungkai sejarah KITA yang sudah digelapkan.

    demi umat islam di MALAYSIA,MELAYU+SIAM.

    SEKIAN.

    BalasPadam
  2. salam TMP,
    ya,hijack sejarah sudah pasti berlaku di tanah jawi!

    ya, sejarah ditulis oleh mereka yang menang!

    saya pun berkata, ya , sejarah sepatutnya ditulis semula! :)

    teruskan penulisan kritis anda!

    wassalam.

    BalasPadam
  3. Salam sangtawal.

    Terima kasih atas sokongan. Ada masalah kat mana2 ke?

    sekian.

    E fan.

    Daripada menyuruh kami ke sana ke sini, cuba kamu yang expain pendirian dan kefahaman kamu dengan jelas berkenaan perkara yang telah kamu lontarkan ini.


    tq.

    BalasPadam
  4. masalah tiada,dan akan terus menyokong TMP.

    pendirian akan tetap tegas,,,

    dan mahu bebas dari dijajah,mahu mengenal erti merdeka,mahu yakin dan bangga dengan sejarah bangsa sendiri, agar dapat berdiri dan menongkah arus perdana yang penuh dusta.

    itu yang dicari,dan di Malaysia tercinta ini agar nilai bangsa melayu itu tetap ada.

    DIMANA BUMI DIPIJAK DISITU LANGIT DIJUNJUNG.

    sekian,maaf jika ada terkasar bahasa.

    BalasPadam
  5. orang yang punya pendirian, tidak takut menyatakan pendirian atas hujah yang benar layak dihormati.

    hari ini jarang nak dapat orang yang ada pendirian semuanya suka dok atas angin pastu melaga-lagakan orang.

    tahniah efan!

    pemerhati

    BalasPadam

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger