"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
THEMALAYPRESS - FIKIR DENGAN KRITIS | TERUS MELANGKAH LEBIH JAUH.

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Terima kasih kepada para pembaca yang masih setia mengikuti blog ini!
~ MOHAB (Blog layout versi 1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Selasa, September 09, 2008

Apa Maksud?



Source Karikatur: Tranungkite.net
------------------------------------------
Nota Penulis:
Huruf JAWI tu.Tanda-tanda sudah jelas...mau cari gaduh.

PERKEMBAR- Pertubuhan yang paling 'bermurah hati' dengan bangsa 'asing' (British dan juak2nya) sewaktu TAR sebagai Presiden. Terbawak sampai ke hari ini.

Kes pengundi hantu
Memang sudah ada asimilasi bangsa dari benua China dan India sejak zaman-berzaman dari dahulukala. Mereka ini duduk dan berniaga disini- di Semenanjung, kerana dijemput oleh pemerintah Islam yang menguasai Benua Siam Islam. Contohnya seperti kerajaan kita menjemput Singapore-Brunai-Arab melabur di WPI lah...lebih kurang.

Tiada perasangka buruk antara masing2 kerana mereka adalah saudara se-agama, begitu jugalah dengan Maharaja Siam-China dan India. Mereka inilah rata-rata membentuk komuniti muslim di Semenanjung ini bersama-sama dengan kaum-kaum lain dikepulauan nusantara.
Sila lihat UUK mengenai bab berniaga ini. Yang kafir pula akur dengan pemerintah dan undang-undang Islam, tiada banyak soal.

(Hari ini kadang2 susah juga kita membezakan 'Melayu' dan 'Chindian' kerana seakan-akan serupa melainkan jika bertanya. Jika Islam agamanya, maka jadilah ia Melayu. Barangkali itulah output asimilasi yang terjadi sejak sekian lama).

Baik, setelah jatuh kerajaan Islam di Siam,India dan China, maka tinggal satu lagi iaitu di Semenanjung Malaya. Sebelum British meninggalkan koloninya di Semenanjung, mereka kena pastikan ia dijaga oleh proksi yang pro British. Bukan yang pro Islam.

Jadi untuk memastikan kemenangan dipihak proksinya, British terpaksa hantar supply pengundi. Maka jadilah 1 juta kerakyatan yang diimport khas. Mereka ini adalah yang diambil dari koloninya di Selatan India* (rata2 berbahasa Tamil) dan mungkin Hong-Kong (rata2 berbahasa Cantonis). Yang membentuk Kongress India Malaya dan Persatuan Cina Malaya. Realitinya mereka ini bukan parti politik pada asalnya.

(*Ini diakui oleh kenyataan sebuah pertubuhan haram yang membuat demo di KLCC dalam cubaan mereka menghantar fax bantahan ke Kedutaan British tempohari).


Masalah yang timbul
Untungnya mereka ini adalah kerana diberi kuasa mengundi oleh TAR. Masalah besar yang timbul berikutan itu ialah kuasa diberi atas semangat kebangsaan dan identiti masing2.

Dengan bantuan British, dan dengan meninggalkan saudara2 kita (wilayah2 Islam) dari Selatan Siam (Thai) dari memasuki Malaya, yang bertujuan mengekang pengaruh pengundi Islam dari mendapat kemenangan, maka TAR pun yakin akan menang pada PRU1 1951. Inilah kes Pengundi Hantu dan Pecah Kawasan yang pertama dalam sejarah Malaya.

Logiknya, jika tiada kerakyatan extra diberi kepada pengundi2 hantu yang diimport tadi, dan jika wilayah Islam Selatan Siam tidak dibuang, belum tentu PRU1 1951 dapat dimenangi oleh calon2 Kapal Layar - proksi British Lord Reid.

The sun never set..
Dato Onn seorang yang dikurniakan berfikiran jauh. Pengalamannya bersama pentadbir British dan pergaulannya yang luas membuatkan dia nampak lebih 100 tahun kehadapan.

Beliau nampak kepentingan asimilasi dan hidup berharmoni. Beliau sedar untuk merdeka dengan 3 kaum berdasarkan plan British akan merugikan 'Melayu' itu sendiri. Sebab itu beliau cuba membuka PERKEMBAR kepada semua kaum. Tapi disekat.

Lalu Dato Onn dituduh proksi British tapi dia bukan. TAR adalah sebenarnya proksi British - in waiting. Susur galur sejarahnya amat cocok sekali. Proksi pecah perintah.

Pada PRU1 1951 TAR ditentang oleh Syed Jan Al - Jeffri, seorang calon bebas. Kalau TAR bagus sangat kenapa tidak menang tanpa bertanding? Mesti ada sebab penentangan...

Terdahulu, dengan bantuan British juga, TAR berjaya melenyapkan pengaruh politik berhaluan kanan (tapi dikirikan oleh British) yang diterajui Dr Burhanudin, Pak Sako, Ahmad Boestamam. ISA...

Dengan tinggal satu parti Kebangsaan yang dominan, maka kepentingan British dapat dijaga dengan begitu baik oleh TAR juga dengan bantuan datuknya 'Sultan' Thailand.
So, again, the sun never set on the British Empire - because of what? Carcosa Seri Negara.

British ada pengalaman
Berdasarkan sejarah Perang Sabil, British lebih takut kepada pemerintahan Islam daripada Komunis. Mereka ada pengalaman berperang dengan Turki dan Tok Janggut! Mereka tahu root Islam sangat kuat dinegeri2 Pantai Timur yang menghala ke atas.
Oleh itu semangat Kebangsaan mesti disemai, semangat KeAgamaan mesti di padamkan...

Sejarah kerajaan Monarki Maharaja Islam pula berjaya dilenyapkan hanya dengan senyuman oleh TAR dari pengetahuan generasi baru.
(Jika tidak diberitahu, kita pun tidak tahu yang Maharaja Kita mengamalkan Undang2 Syariah dan ada kaitan dengan Empayar Islam Monggol, Manchu, Bani Hashim, Parsi, adat istiadat Raja Iskandar Zulkarnain dan sebagainya).

(Secara tidak langsung sejarah kita diubah oleh silibus pelajaran acuan British. Sebab itu kita kalah kes Pulau Batu Puteh. Kerana rumah api Holsbrough itu adalah kepentingan British yang dijaga rapi oleh proksinya)

Kemudian, digantilah kisah Maharaja Islam kita dengan the Queen of England bermazhab Protestan dibawah jajahan commonwealth ciptaan Oliver Cromwell. Tabiklah kita pada Union Jack, termasuklah Leftenan Adnan.
(Cromwell dianggap seorang Freemason kerana tidak menghancurkan Rosslyn Chappel di Scotland sewaktu perang Scottish Campaign: 1650–1651).

Kapal Layar Ali, Ah Chong dan Kupusami
Kembali, walaupun tiga parti menaiki satu Kapal Layar, tetap tiada persatuan yang mantap diantara parti2 komponen, kerana masing2 masih memperjuang identiti bangsa masing2.

Masakan tidak, kenapa masih ada sekolah Jenis Kebangsaan pada hari ini? Kenapa tidak digunakan hanya satu bahasa kebangsaan? Kenapa TV masih lagi menyiarkan berita pelbagai bahasa? Kita sudah 51 tahun merdeka, generasi pelat totok sudah ramai yang tiada...tapi masih ada.

Ali, Ah Chong dan Kupusami, itu yang diajarkan disekolah2...Kenapa masih ada pihak yang menentang idea sekolah wawasan? Tidak boleh terima Bahasa Jawi ke?

Melainkan wadah perjuangannya disemak kembali, sampai bila2 persoalan bangsa tidak akan dapat diselesaikan oleh PERKEMBAR. Asas kontraknya dari dulu adalah atas dasar kebangsaan Ali-Ah Chong dan Kupusami.

British tepuk tangan. Tapainya menjadi.

Bangsa Malaysia
Sepatutnya hanya ada pemerintahan Muslim yang menjaga kebajikan Non Muslim dengan adil. Bukan perkauman seperti yang dicatur oleh pembikin common law.

Jadinya, jika mahu pada Bangsa Malaysia, maka tiada kompromi, Islam wajib jadi pemerintah, tunjang dan undang-undangnya. Kembali kepada asal. Dan boleh pergi jahanam dengan secularism dan segala bentuk 'ism' yang lain.

------------------------------------------
Tambahan:
Tulisan/Huruf JAWI/Arab adalah tulisan rasmi empayar2 Islam seluruh dunia. Huruf yang diambil sebagai tanda hormat kepada Kitab Suci Al Quran.

Dan selalunya pembuktian kepada keIslaman sesuatu kerajaan adalah berasaskan tulisan JAWI. Ini termasuklah pembuktian keIslaman Empayar Monggol Dynasti Yuan:

Yang anti kaligrafi JAWI/Arab ni selalunya puak sekular...Attartuk
Jadi awas. Jangan silap bermain api!

4 comments:

  1. askum..ulasan menarik.. sy seringkali gak berkunjung ke blog saudara.. harap ada lebih byk penulisan yang membuka mata camnie.. cuma satu persoalan sy..? agaknya2 kalau da dari dulu islamic empire da smpai ke monggul. kenapa agaknya bgahdad diserang dan diratakan oleh oarang2 islam ini senri??

    BalasPadam
  2. wasalam.
    Untuk memastikan ini. Perlu tahu tarikh, bila kerajaan Abasiyah dilanyak Monggol. Dan adakah Monggol pada ketika itu sudah Islam...sila refer balik pada mongolians coins website.

    Atau adakah benar tuduhan Monggol meratakan baghdad?

    Sedikit mengenai sejarah Islam zaman sekolah yang patut diselidik semula>>

    Tahukah anda bahawa telah terdapat bukti yang mengatakan pembunuh Saidina Hussein di Karbala adalah dari golongan Syiah dan bukannya Yazid bin Muawiyah dari golongan Ahlil Sunnah?

    Tips: Kalau masa hari Asyura, golongan mana yang macam orang gila memukul dan menyeksa diri tanda menyesal?

    Sama-samalah mencari jawapan.

    terima kasih.

    BalasPadam
  3. and your fcuking lame comment is all about how bad others and how good you are.
    but 1st, learn some english nor mathematics before you sounds up such a hypocrite and sarcastic stupid comments about other.
    Indian had the biggest populations and Chinese had the strongest human force that you will nvr know until 1 day they wipe over you one of the kind of chauvinist pig!

    BalasPadam
  4. tanpa nama.

    aku x tahu ko datang dari mana. tapi dari komen ko aku tahu la yang ko sebenarnya yang babi-chauvinist.

    ko masih berkiblatkan India kalau ko kaum India dan begitu juga jika ko seorang China.

    Aku tak peduli la biiggest population ke biggest force ke kat dunia ni, ko nak letup nukelear ke apa ke, at the end of the day we all must die... and i dont mind dying for what i belief.

    english and math is not the issue here...sebab issuenya yang sebenar ialah ko tu yang tak paham Bahasa...

    BalasPadam

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger