"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
THEMALAYPRESS - FIKIR DENGAN KRITIS | TERUS MELANGKAH LEBIH JAUH.

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Terima kasih kepada para pembaca yang masih setia mengikuti blog ini!
~ MOHAB (Blog layout versi 1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Khamis, Oktober 08, 2009

The Divine Book 5/10 (Islam, Christianity & the West)



It is therefore TMP is politely asking all NON-MUSLIM MALAYSIANS to EMBRACE ISLAM. My friends, let alone the stupidity (I would say ignorance) of the Malays - in some aspects of their living and political cultures. As Islam definitely has the solution to the problem of the Western World and why not yours?

watch all movies and become a fan here:

Ahli-ahli sains barat yang menyiasat hukum alam akhirnya akan menjumpai jawapan yang tepat di dalam kitab Al Quran. Sesuatu yang tidak dapat mereka nafikan. Sains membuktikan kebesaran Allah s.w.t dan bukan untuk menafikan-Nya.

BIG BANG THEORY IN THE QURAN: SURAH AL ANBIYAA CHAPTER 21.

(30. Have not those who disbelieve known that the heavens and the earth were joined together as one united piece, then We parted them And We have made from water every living thing. Will they not then believe) (31. And We have placed on the earth firm mountains, lest it should shake with them, and We placed therein broad highways for them to pass through, that they may be guided.) (32. And We have made the heaven a roof, safe and well-guarded. Yet they turn away from its signs). (33. And He it is Who has created the night and the day, and the sun and the moon, each in an orbit floating.)


ABOUT EXPANSION: SURAH ADH-DHARIYAT CHAPTER 51.

(47. With Hands We constructed the heaven. Verily, We are able to expand the vastness of space thereof.)

Mereka jumpa kebenaran itu dalam kajian mereka (daripada Al Quran), tapi menyeleweng (disinformation & diversion) pada hakikat kebenaran dengan teori longgar yang berasaskan fikiran seperti Darwin. Menjadikan kita (orang-orang awam) membangkang Al Quran secara tidak disengajakan akibat kejahilan kita sendiri (dan tidak mahu menyiasat!).

Kesimpulan, secara ringkasnya, selalu berita yang diceritakan atau disampaikan oleh 'Tok-tok Alim - Tok Hikam' (dimana saja duduknya) adalah untaian mutiara -rahsia Al Quran semata.

Bak kata orang Melayu penuh tersirat; 'Bicara dengan kias-Kalam seni penuh hikmah' . Manakala siapa yang mendengar berlapang dada - tenang jiwa - malah menjadi puas, sebaliknya bagi mereka yang bukan akan mendatangkan sakit telinga - semak fikiran - jadi buas. -- Antara cepat dan tidak, selalunya Allah s.w.t akan memberi bukti nyata bagi mereka yang mahu berfikir serta berniat baik untuk mencari kebenaran!

(Penulis sendiri pernah menghadiri debat Islam vs Christian sewaktu di England dahulu dan memang ternyata kadangkala emosi mempengaruhi keadaan. Alhamdu'lillah debat itu rupanya telah di rekod oleh Islamicity.com . Oleh kerana ianya bersesuaian dengan entry kali ini maka penulis sertakan sekali link tersebut : Authenticity of the Quran and the Bible an Analysis: Shabir Ally Vs. Josef Smith Recorded at University of Central England (UCE) UK - May 12 1998) - banyak juga info yang boleh dikaitkan dengan Sejarah Realiti Kedah! esp. bab maritime route to China in the 1-9th centuries..

Bukti dan tanda lain akan sampainya maksud itu adalah melalui RASA. Ianya suatu yang amat subjektif. Lain orang, lain rasa-nya. Maka yang sedap tetaplah sedap, jika tawar tetaplah tawar. (melainkan ingin menipu diri sendiri - seperti sesetengah Orientalis yang menggunapakai teori freethinker untuk menafikan kebenaran Al Quran)

Bak kata Dato Onn pula
"yang tidak itu takkan boleh menjadi ia,"(Boestamam, 1979, ms 60). Begitulah sebaliknya dan sesungguhnya Al-Quran itu tepat!

Bagi mereka yang mahu berfikir. Maka fikirkanlah apa yang telah dipaparkan dalam siri The Divine Book (seperti diatas) dan bertindaklah dengan ber-hemah atas dasar kebenaran. Itulah sebenar Wisdom namanya -- dan ini adalah kurnia Allah s.w.t pada Hamba yang dikehendaki- Nya - (omputih kata total - submission of your will to Allah s.w.t.) Dan 'karunia' itu semestinya tidak boleh dipaksa-paksa atau dibuat-buat!

Wake Up! My dearest friends...












*omputih sampai cair hotak fikir...
Beyond simply knowing/understanding what options are available, "Wisdom" provides the ability to differentiate between them and choose the one that is best.





0 comments:

Catat Ulasan

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger