"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
THEMALAYPRESS - FIKIR DENGAN KRITIS | TERUS MELANGKAH LEBIH JAUH.

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Terima kasih kepada para pembaca yang masih setia mengikuti blog ini!
~ MOHAB (Blog layout versi 1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Isnin, Ogos 06, 2012

Zalim! Rohingya disembelih kerana kalimah Tauhid.

RAKHINE - The Denied Truth Part 1 and 2

Inilah contoh pembunuhan terhadap orang Khaek oleh orang Buddha. Akibat kebencian melampau mereka diperlakukan seperti haiwan. TMP mengambil masa selama setahun sebelum menyiarkan berita Part 1 kerana ingin mendapatkan kepastian dan ketepatan atas fakta dan maklumat yang akan diberikan kepada pembaca. Manakala Part 2 adalah penyambung untuk merumuskan segala yang diperkatakan dalam Part 1.


Hanya kerana berpegang kepada kalimah tauhid maka leher mereka dikelar tanpa peri kemanusian-inilah mangsa kekejaman kerajaan Buddha Myanmar.Sumber: MUR

Manakala dibawah ini pula adalah ceramah oleh Majlis Ulama Rohingnya berkenaan dengan pembersihan etnik yang dilakukan oleh penganut Buddha terhadap orang Islam di Rohingya.
Kedua-dua video ini saling bersangkut paut kerana maklutmat yang dikongsikan itu saling membenarkan diantara satu sama lain.
Buat pengetahuan pembaca, wilayah Islam Rohingya sebenarnya telah lama wujud, semenjak abad ke 8 masehi lagi dan dikatakan mempunyai seorang sultan bernama Sultan Jalaludin Muhammad Syah pada sekitar tahun 1400 - 1500 masehi yang mempunyai dinarnya sendiri. Terbukti lagi bahawa British India Company berperanan dalam mencatur sejarah dan masa depan Islam di wilayah ini.
Sebahagian dari Wilayah Pantai Barat Empayar Islam "Nagara Yang Luas"
Setelah kejatuhan kerajaan Islam ini, maka cara pemakaian, adat dan pentadbiran mereka kemudian dicedok dan diubahsuai oleh kerajaan Buddha yang memerintah selepas mereka dan sejarah Islam itu pula dinafikan. Manakala Wilayah Rohingya adalah sebuah wilayah Islam yang kaya dengan sumber asli, maka pembersihan etnik itu wajib dijalankan sebelum sebarang usaha pendemokrasian berjalan di Myanmar supaya hasil kekayaan itu dapat dibolot sepenuhnya tanpa perlu dikongsi dengan orang Islam, tuan punya wilayah itu sejak zaman berzaman.
Harapan terhadap Aung Sang Suu Kyi yang diluahkan oleh video diatas nyata telah dikecewakan oleh kenyataan oleh video dibawah.
 
RAKHINE - The Denied Truth Part 2 from THEMALAYPRESS on Vimeo.
Sebarang pertanyaan sila hubungi: Ustaz Jaber Mohd Subahan, Presiden Majlis Ulama Rohingya No telefon: 017 354 9311/ 016 244 9903 Email:ustjaber@gmail.com Website:majlisulamarohingyamalaysia.blogspot.com Saluran diatas disediakan buat sesiapa yang inginkan maklumat lanjut atau ingin menghulurkan bantuan kepada saudara-saudara Islam kita di Rohingya.

Wassalam.

0 comments:

Catat Ulasan

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger