"Education aims at independence of judgement. Propaganda offers ready-made opinion for the unthinking herd."
Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.
~ MOHAB (1 September 2014 - 17.07.2014 - 19 Ramadhan 1435)

Ahad, Februari 20, 2011

REALITI BIL 12 MAC 2011 - Nusantara Melayu Terima Islam ketika Nabi s.a.w masih hidup?



Ikuti temubual REALITI bersama seorang pengkaji sejarah realiti dari Indonesia.
Cari dan dapatkannya di pasaran.

HAB


13 comments:

  1. 12 Mac punya keluaran ker?

    Kenapa boleh terkedepan sangat ni?

    BalasPadam
  2. Ok.. tapi yang pasti akan dijual pada bulan Mac nanti, kan?

    BalasPadam
  3. Tak berkaitan dengan post ini:

    Saya nak tanya, macam mana saya nak dapatkan buku-buku ini:

    1. RIWAYAT HIDUP SEORANG TOK GURU: PAK HAJI ZAIN ABDUL RAHMAN
    2. Dalam Kenangan: Ustaz Hj Hanafi Hj Ahmad

    Saya dah emel majmakbudayadanwarisanjawi@gmail.com sejak 14 Januari 2011, tapi masih belum ada jawapan..

    Terima kasih..

    BalasPadam
  4. Salam Sahana.

    Sila hubungi talian MAJMA untuk maklumat tersebut.

    sekian.

    BalasPadam
  5. Nusantara telah mengikuti agama nabi Ibrahim iaitu Asalama sejak sekian lama. Nabi yg terakhir hanya melengkapkan syariat agama bukan membawa agama baru. Agama Islam bukanlah agama tuhan kerana hukum2 agama mengikut fitnah2 terhdp nabi dan bertuhankan nabi palsu. Agama tuhan ialah melaksana dan mengikut hukum tuhan bukan hukum manusia. Hukum2 agama tuhan itu mudah dan jelas manakala hukum2 agama manusia sentiasa berubah2 mengikut ulamak2 yg menjadikan diri mereka sebagai tuhan dan menghukumkan manusia. mahadaya@asalama.blogspot.com

    BalasPadam
  6. haha.. wujud lg asalama nih..
    Ingat dah terkubur..

    Fahaman baru plak kot.

    BalasPadam
  7. Kristian Jesus adalah tuhan palsu

    Dewa Siam adalah Iblis

    BalasPadam
  8. La, esok rupqanya... ingatkan ari ni.. Hmm x per, esok lusa leh cari buku ni...

    BalasPadam
  9. Betul Team Mazlelan! I setuju! Dewa Siam iblih tu yang Tunku Abdul Rahman buat filem Raja Bersiong tu...tu la dewa iblih yang Raja Bersiong dok sembah tu.

    Thanks.

    BalasPadam
  10. StyLo berkata...
    haha.. wujud lg asalama nih..
    Ingat dah terkubur..

    Fahaman baru plak kot.

    Jawab:

    Hi Stylo. Kita tak tahu si Masala ni Islam ke idak? Mungkin mak bapak dia Islam tapi sampai ke dia p belajor ilmu yang bukan2 lalu jadi paham menyeleweng.

    Tanggungjawab sebagai seorang muslim itu memberi pendedahan mengajak mereka ini kembali kelandasan yang sebenar mengikut faham Ahli Sunnah Wal Jamaah.

    Tak kiralah sesiapa pun termasuklah diri sendiri, kena p belajor sebelum nak membetul orang lain. Kalau kita sendiri pun terkial-kial maka macamana nak membetul orang lain?

    Jadi biorlah si Masala ni rajin-rajin berkunjung ke TMP supaya dapat dia mendengor ceramah Agama dari ustaz2 yang bertauliah supaya terbuka hati kembali ke landasan yang sebenar. Itu sahaja yang termampu dilakukan di alam cyber ini.

    Tapi kalau dia ni bukan Islam dan memang agama dia berlain dari Islam maka jangan kacau orang Islam, dan pihak yang BERWAJIB wajib mengambil tindakan yang sewajarnya jika dia masih berkeras.

    Jika ngikut UUK, hukum Murtad ni perlu diperbetulkan dan dibenarkan bertaubat, tapi jika berkeras maka HUKUM BUNUH/pancung sahaja hukumnya kerana ianya adalah virus perosak Aqidah umat Islam.

    wassalam.

    BalasPadam

Assalamu'alaikum wbt dan salam sejahtera. Selamat membaca.

 

Copyright © T H E . M A L A Y . P R E S S Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger